Wiadomości z rynku

wtorek
31 grudnia 2024

Pegasus TFV 2000D-E schłodzi naczepę

Mitsubishi Agregat Pegasus TFV 2000D-E
03.07.2009 00:00:00
Na europejskim rynku agregatów chłodniczych od pewnego czasu można spotkać produkty firmy Mitsubishi Heavy Industries, reprezentowanej przez ich importera - niemiecką firmę HEIFO Transportkühlung, działającą poprzez sieć swoich przedstawicieli handlowych (także w Polsce). Ciekawą nowością jest agregat chłodniczy Pegasus TFV 2000D-E przeznaczony do naczep. Seria Pegasus TFV 2000D-E zawiera innowacyjne rozwiązania, które równocześnie chronią ładunek i środowisko, a także pozwalają na obniżenie zużycia energii i kosztów eksploatacji. Np. elektroniczny zawór dławiący pozwalający na dokładną regulację temperatury czy system samodiagnozy Pretrip gwarantujący płynną pracę i identyfikację ewentualnych niesprawności.
Według producenta Pegasus TFV 2000D-E charakteryzuje się największą mocą chłodniczą w swojej klasie (19,06 kW w temp. 0° C i 9,77 kW przy -20° C) oraz wysoką wydajnością powietrzną (5,9 m3/h). Agregat ten jest niezwykle płaski - grubość zaledwie 430 mm (wysokość i szerokość zewnętrzna wynoszą odpowiednio 2.138 i 2.000 mm). Agregat ten napędzany jest przez własny 4-cylindrowy silnik spalinowy (Yanmar) o pojemności 2.189 ccm i mocy 25,7 kW. Układ wyposażono w 4-cylindrową sprężarkę (Mitsubishi) o pojemności 528 ccm oraz silnik elektryczny o mocy 10,8 kW. Medium chłodniczym jest R404a, agregat w stanie suchym i bez akumulatorów waży ok. 860 kg.
Seria Pegasus TFV 2000D-E zawiera innowacyjne rozwiązania, które równocześnie chronią ładunek i środowisko, a także pozwalają na obniżenie zużycia energii i kosztów eksploatacji. Np. elektroniczny zawór dławiący pozwalający na dokładną regulację temperatury czy system samodiagnozy Pretrip gwarantujący płynną pracę i identyfikację ewentualnych niesprawności. Z kolei tryb ,,pump-down" usuwa automatycznie po wyłączeniu agregatu środek chłodzący ze strony niskiego ciśnienia systemu. Tryb ,,sleep" umożliwia tymczasowe włączenie silnika, jeśli urządzenie przez kilka dni nie jest używane. W wypadku transportu towaru na obszarach miejskich można wykorzystać tryb pracy o obniżonym poziomie hałasu "whisper". Łatwy i nieskomplikowany dostęp serwisowy do wszystkich najważniejszych komponentów agregatu sprawia, że mniejsza jest pracochłonność i tym samym niższe są koszty eksploatacji. Seria PEGASUS jest kompatybilna ze wszystkimi powszechnie stosowanymi systemami telematycznymi.
W Japonii Mitsubishi jest od lat liderem rynkowym w zakresie chłodnictwa w transporcie. W ofercie HEIFO/Mitsubishi znajdują się cztery linie produktowe: TDJ, TU, TNW przeznaczone do średnich i dużych samochodów ciężarowych oraz seria agregatów naczepowych TFV. W zależności od modelu agregaty mogą być montowane na ścianie czołowej chłodni lub pod jej podłogą, a do ich napędu wykorzystywany jest zarówno silnik samochodu (napęd bezpośredni), jak i własny silnik spalinowy agregatu.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.